Skip to content

Tankeföda

26 oktober 2009

Ännu en blogg i en överbefolkad bloggosfär.
Kommer aldrig skriva om Idol eller Anna Anka och därför aldrig nå någon topplista där ryggdunkarna avlöser varandra, men jag har slutat vara bitter över det. Det skrivna ordet är det jag lever för, då kan någon annan gott få springa sitt maraton med 10 inlägg om dagen medan jag lutar mig tillbaka.

Jag tror på förändring, det är det som driver mig även om det antagligen inte är något de flesta lägger märke till. Kanske för att jag många gånger snubblar in på cynismens snåriga stig vilket ni kommer märka om ni väljer att återvända hit då och då, men i slutändan är jag en positiv person. Att vara positiv i en värld som denna är en utmaning (och då är ordvalet ändå en underdrift) men det vore dumt att inte anta den.

Denna blogg är inte tänkt för er (familj och vänner) som vill veta vad jag gör varje dag, den kommer spegla mina åsikter och funderingar om livet i allmänhet; politik, människor, situationer… ni förstår själva.

Tankeföda undrar ni säkert, vad är tankeföda?
Det är en, om än något bristfällig, översättning av uttrycket food for thought, vilket betyder någonting som stimulerar och öppnar för åskådarens/läsarens egna tankar. Det är det jag vill åstadkomma med min blogg – även om jag tenderar att försöka finna enkla, välformulerade lösningar på allting vill jag inte servera er alla svaren, jag vill ställa frågorna. När allt kommer omkring är min verklighet vitt skild från din, min är sedd inifrån mina ögonglober och är påverkad både av de kort jag fick på bordet vid födseln och de jag samlat på mig längs vägen.

thought-idea-head-image

Jag kommer inte att skriva bara för syns skull. Kanske resulterar det i färre inlägg per månad, färre läsare och så vidare och så vidare. Vilken tur att bloggen bara är ett sätt att utveckla mitt skrivande på då och inget avlönat jobb under piskan av en chef.

Läser ni mina två gamla bloggar kommer ni säkert hitta en del guldkorn, men ännu fler inlägg som jag inte för något i världen är nöjd med. Därför börjar jag om från noll här och nu så får vi se var det slutar (även om en del av mina framtida läsare lär bli de som tidigare följt mig till och från).

Efter att ha läst så här långt får ni antagligen intrycket av att jag fullständigt struntar i om en endaste själ tar sig tid att faktiskt läsa vad jag skriver, så är det naturligtvis inte. Självklart vill jag att folk ska läsa, annars hade jag ju lika gärna kunna strunta i att publicera det offentligt. Att jag inte kommer slita ut mig för att anpassa innehållet till er betyder alltså inte att jag inte vill nå ut med mina åsikter.

Nu ska jag ta och försöka lära mig hur bloggen fungerar.

Fridens liljor,

K

No comments yet

Kommentera

