Skip to content

Hjärtlös

09 november 2009

dubstep-stor

”vänsterflanken, längst vid kanten
vill inte spara en spänn på banken
räntan, blir lack bara jag tänker tanken
på bänken sitter någon så jag slänger slanten
misären, har sett den på nära håll
hjälpen är där men man är för stolt
allt som man ägde av värde är sålt
finns lägen i livet som kräver våld

det är dom fria valen för individen
som är hjälplös, hemlös i vintertider
sen finns det dom som älskar att ärva
tycker man får skylla sig själv när det kärvar
vad är oddsen för ett barn till en vd
jämfört med någon som saknar ett cv
men har ett par sidor i belastningsregistret
på tal om det: fria alla aktivister!
det här är mellan mig och vår statsminister
för min mamma är en av dom du satt i klistret
Fredrik, är det svårt att vara hederlig
som du håller på är det svårt att vara fredlig
känner du ens någon som gått på bidrag
varken har något hopp eller driv kvar
du vet en av dom
ni har svårt att lita på, du vet en av dom
ni anklagar för fusk, du vet en av dom
fråga kronofogden, han har reda på dom
om du har ett samvete har du sömnproblem
och Filippa måste ligga sömnlös hon med

jag känner mig som Dixie Chicks
jag skäms för att vår statsminister är från Stockholm

kärlek övervinner allt
men Fredrik är hjärtlös, han har inget alls…

… vi som inte fick några platser
slet som djur men vart gick våra skatter
helt tappat tron på riksdagsdebatter
och privata intressen som sitter på makten
kan dela med mig av allt jag har men
nu gäller inte samma sak alls för adeln
där vilar farao Wallenberg i sarkofagen
nära Bilderberg Grand Hotel i Saltsjöbaden…”

– Max Peezay

No comments yet

Kommentera

