Skip to content

tankar som snurrade i mitt huvud svischandes på en cykel över skanstullsbron

12 juni 2010

när förhållande efter förhållande i min närhet bryts upp börjar jag fundera på vad som händer med folk när studenten kommer. och livet efter den. om det nu är det som är grejen… att vi ska vara fria nu. fria från vad? frågar jag mig alltid innan jag hinner komma på att det är dom där kedjorna som ett förhållande alltid verkar bli till slut. kanske inte alltid, men så ofta. måste det bli så? att man hakar upp sig över småsaker, nojar över att man inte ses tillräckligt mycket? kan det inte vara avslappnat? betyder det att man inte bryr sig tillräckligt mycket?

varför finns det en så tydlig skillnad mellan förhållningsättet gentemot vänner och gentemot en partner? vad är grejen med det? varför kan en vän så ofta ses en annan dag än planerat, men en partner så sällan?

det är ju just när det känns som ett tvång att skicka godnattsms som det inte funkar längre.

och så är man tillbaka i spelet nu. eller tillbaka och tillbaka… känns mer som om jag är varken eller, mittimellan, men på facebook är jag ju singel så det är vad som syns. eftersom singelliv känns som en plats jag sett på film eller passerande genom en bilruta – så där så man inte riktigt hann uppfatta det – känns det som om jag står på ruta ett just nu. som om jag ska lära mig allt från början.

min första tanke är att det är rätt skumt det här, att spy ut sina känslor för alla att läsa (nog för att väldigt få läser här, men ändå..) men när jag tänker efter är det rätt lugnt. varför inte? vad har jag att dölja? får jag en chans att tänka efter, välja mina formuleringar och ge folk en bättre bild tar jag den hellre än att ge halvdana, ogenomtänkta svar när vi ses i verkligheten.

det var allt jag hade på hjärtat.

Frid,

K

No comments yet

Kommentera

