Skip to content

Det allvarligaste ögonblicket i mitt liv

11 oktober 2010

EN MAN SADE: ”Det allvarligaste ögonblicket i mitt liv var under slaget vid Marne, när jag sårades i bröstet”

EN ANNAN MAN SADE: ”Det allvarligaste ögonblicket i mitt liv ägde rum i Yokohama, under vårfloden, när jag räddades mirakulöst under en lackvaruhandels skärmtak”

OCH EN TREDJE MAN SADE: ”Det allvarligaste ögonblicket i mitt liv är när jag sover på dagen”

OCH EN FJÄRDE MAN SADE: ”Det allvarligaste ögonblicket i mitt liv var under min största ensamhet”

OCH EN FEMTE  MAN SADE: ”Det allvarligaste ögonblicket i mitt liv var i ett fängelse i Peru”

OCH EN SJÄTTE MAN SADE: ”Det allvarligaste ögonblicket i mitt liv var när jag överraskade min far i profil”

OCH DEN SISTE MANNEN SADE: ”Det allvarligaste ögonblicket i mitt liv har inte kommit än”

Mänskliga dikter, Cesar Vallejo

Kommentera

