Skip to content

sån är jag, tydligen

15 oktober 2010

snart tjugo år, rödhårig tidsoptimist som försöker ta saker med en klackspark, men för den delen inte skratta bort livet. gillar hiphop med fångande texter och människor som inte måste skämta bort alltsammans så fort man pratar om livet. hyr just nu ett rum med blåvitrandiga tapeter i uppsala, pluggar idéhistoria denna termin och något annat kul nästa. pluggar inte alls tillräckligt mycket, men intressant är det. ibland. har väldigt svårt att sätta finger på vem jag är. ofta krockar det med vem jag vill vara. någonstans djupt inom mig finns viljan att skapa något, sätta avtryck, skriva, men det är kanske lite för sällan jag följer den. vet inte vad jag vill göra med mitt liv, bortsett från att jag vill skriva. gillar att försöka se enkelheten i tillvaron och verkligen uppskatta den. ibland går det vägen och då är jag nog som lyckligast, tror jag.

försök att sätta finger på vem du är.
visst är det svårt?

K

2 kommentarer leave one →
  1. 15 oktober 2010 21:23

    Jag har haft mer än dubbelt så många år på mej så nog kan jag hålla med, visst är det svårt. Men när vi hittat oss själva på riktigt efter att ha förändrats ett visst antal gånger genom livet så är det ljuvligt.

  2. 17 oktober 2010 19:52

    jag tror att man aldrig riktigt kan veta vem man är. kanske när man dör, men då är det ju ingen vits med det hela. man får nog helt enkelt nöja sig med att driva vind för våg och upptäcka livet (och en själv)

    sv.
    jo, tror minsann poetry slam hade passat dig. det är en grym kick när någon applåderar din poesi. ingen som tycker det är konstigt där för man älskar ord och dess makt.

    melissa horn sa det där med vemod och poesi så bra en gång. ”när jag är glad så springer jag just omkring och är glad, men när man är ledsen har man tid till saker som att skriva”. tror det kan vara så?! sen är vemod en ganska mäktig känsla, det tar över allt annat, och man tänker så mycket och då finns det mer ord att skriva någonting av

Kommentera

