Skip to content

fredagkväll i uppsala

22 oktober 2010

sitter vid köksbordet, äter nylagad broccolisoppa som blev överraskande god och pratar med aleen som är mitt uppe i matlagningen. snöar in på svensk blyghet och giftemål. hur vi än gör kommer vi ändå in på hur saker är i sverige jämfört med hur de är i pakistan. lätt hänt att man vid första tanke tycker att man borde kunna föra en diskussion som medmänniskor och inte som människor från olika kulturer, men samtidigt… det är ju först när man slutar hymla med att man kommer från olika delar av världen som format en på olika sätt som man kan få ut någonting av det! man borde skaffa sig fler vänner från olika länder, har jag insett… aleen är smart, intressant, tvingar mig att ständigt hålla liv i min engelska och har lärt mig små matlagningsknep. sweetness!

k

2 kommentarer leave one →
  1. 23 oktober 2010 9:35

    En av mina bästa vänner är från Turkiet, och troende muslim på köpet, och vi lyckas alltid lära oss en massa av varandra. Det är spännande med människor som har ett annat sätt att se på livet. Sen så är det ju oftast så att man hittar likheterna & inte bara olikheterna.

  2. 24 oktober 2010 10:57

    det är så konstigt med olika kulturer. det finns så galet mycket man kan lära sig av varandra, nya insikter och sätt att se på livet. ändå så dödar folk varandra innan man har hunnit lära sig någonting eftersom ”personene inte tyckte samma sak som mig alltså har den personen fel”. blir så trött på sådant.

    sv. jo, höst och mys borde enligt lag komma hand i hand. kanske därför hösten är så jobbig ensam?

    kör poetry slam! uppsala är grymt på just det. blev brädad i improvisationsgruppen av en från uppsala. det var bara att vifta med vit flagg och lämna scenen. kan inte komma på namnet på människan dock.

    jag tror väl det viktigaste är att aldrig sluta leta efter sig själv, för när man gör det så går man vilse och när man går vilse så brukar bra saker hända det blir inte så stelt och tillgjort

Kommentera

