Skip to content

upp till kamp

23 oktober 2010

upp till kamp är bland det absolut bästa jag sett. jag vet att det inte är en ny serie, har ett svagt minne av att jag zappade förbi det när det gick på tv för tre år sen men jag förstod inte riktigt storheten i det då. en vän nämnde det nyligen och fräschade upp mitt minne. nyfikenheten väcktes. laddade ner de fyra avsnitten och sen var jag fast.

den oroliga och bekymmerslösa ungdomen. kampen. man har genomskådat allt. vi ska fan inte bli som dom.
våldtagen av klockan. insikten att så lite blir som man hoppats och trott. svikna ideal. från stenade drömmar till grusade förhoppningar. tillvarons bräcklighet. och ändå kan allt sluta rätt okej.

upp till kamp täcker hela registret. log och grät och hade ändå inte fått nog efter sex timmar.

 

k

No comments yet

Kommentera

