Skip to content

jag gick ut skolan – sen började jag bilda mig

24 oktober 2010

det här med studier alltså. vet inte riktigt vad jag tycker om salstentor (smått logiskt inser jag nu, eftersom jag inte skrivit en enda i mitt snart tjugoåriga liv), men någonting får mig att ogilla idén. var på korridorsfest igår och stod ute på balkongen och insöp frisk luft (läs: rökte passivt) och kom snart in i en diskussion med en kille angående detta. vi kom fram till att det är så lätt att man strävar efter att kunna återge saker precis som man tror att läraren önskar, liksom spy ur sig all sin kunskap på papperet i en enda urladdning och att detta så lätt präglar sättet man studerar på.

fast man har ju alltid ett val. man kan fortfarande plugga för livet och djupare inlärning och skriva halvdant på tentan.

oerhört sugen på skrivarlinje, ha ett år där huvudfokuset ligger på skrivandet. sugen på att resa till fler platser. lifta genom europa och vandra till santiago de compostela. tåga genom sverige en sommar och besöka så många städer man kan. allt har sin tid, som tur är.

2 kommentarer leave one →
  1. 25 oktober 2010 5:59

    Gör det gör det!

  2. 25 oktober 2010 11:33

    Rekommenderar dig varmt en skrivarlinje. Jakobsbergs, t ex, är otroligt bra.

Kommentera

