Skip to content

life is a beautiful struggle ändå, trots allt

23 november 2010
Bild av Nanna Johansson

snart tjugofaldig solen runt-resenär. rätt häftigt att jag kommit dit jag kommit ändå, blivit den jag blivit. hur kan jag forma den jag vill bli genom det jag gör i nuet? till viss del förespråkar jag att man ska slappna av och låta det bli vad det blir, men något måste man kunna göra. inte ha för många dagar som idag kanske, idag har jag försovit mig till mitt seminarium, kollat några avsnitt av underbara svtserien våra vänners liv, kollat onödiga saker på internet och bläddrat lite poesibok. kanske låter som en mysig vinterdag för vissa, men all makt ligger hos mig som bloggförfattare hur jag vill framställa det, vilka ord jag väljer. imorgon ska jag och en kursarvän styra upp en studieplan med straff och belöning om vi inte gör det vi ska, det känns i alla fall bra.

4 kommentarer leave one →
  1. Micaela permalink
    25 november 2010 1:22

    Krattis Kasper 🙂 lite roligare än facebook i alla fall…

  2. 27 november 2010 22:04

    Hej Kappe!
    Det var så länge sen jag tittade in hos dig. Ikväll gjorde jag det och hittade – som alltid – kloka tankar men också fina dikter och minnen från iNDIEN.
    Du har hunnit en del sen studenten antar jag!
    Vad ska du bli när du blir stor? Vart ska studierna leda din väg?
    KRAM Eva-Marie gammal metrobloggare

  3. 28 november 2010 20:34

    Tack Micaela! Jodu det kan man lugnt säga. Jag försöker undvika att vara bitter och intala mig själv att det är trevligt med fb-gratulationer… men det är inte helt lätt.

  4. 29 november 2010 0:38

    Jag trodde att du hade glömt bort mig helt och hållet.. Har tänkt skicka ett mejl eller två, flera gånger men tillslut fastnat i tanken: ska inte tjata och hänga efter. Och sen har senaste månaden var underlig.. Men jag har saknat dina ord och små livsuppdateringar.

    Grattis på födelsedagen (?), i efterskott. (:

Kommentera

