Skip to content

tillvarons bräcklighet

29 november 2010

Har skrivit en novell och skickat in den till en tävling, hoppas på det bästa. Här kommer del 1:

Jag hade tänkt hoppa men ingen kom och hindrade mig. Ändå hoppade jag inte, av besvikelse. Hela poängen var ju att någon skulle försöka tala mig till rätta men misslyckas, så jag kunde avsluta livet med en triumf. På nattbussen hem betraktade jag människorna från min plats längst bak. Om de bara visste att de sitter på samma buss som en som varit millimetrar från döden. Hade det förändrat något? Antagligen inte. Alla åker ju ändå hem till sitt till slut i alla fall. Ändå fick jag kämpa för att inte lämna mitt säte, ställa mig i mitten av bussen och skrika ut den. Ångesten. Inte vilken ångest som helst, utan den manliga ångesten…

Fortsättning följer.
K

3 kommentarer leave one →
  1. 29 november 2010 23:34

    Den manliga ångesten? Jag ser fram emot fortsättningen.

Trackbacks

  1. tillvarons bräcklighet del 2 « Tankeföda
  2. tillvarons bräcklighet del 3 « Tankeföda

Kommentera

