Skip to content

tjugonionde i nionde

29 november 2010

dagen allt rasar

en knuten mobbarnäve
upp mot ett av
skåpen

hjärtat hoppar över ett slag
inte kärleksskuttar
utan liksom som en häcklöpare
som precis insett att häckarna är jättehöga

du kan ju inte
vem fan tror du att du är?

mobbaren stirrar stint
som om han väntar på svar fastän frågan är retorisk

alla dessa dagar
man har gått omkring i rädsla av att bli ertappad
över något man inte gjort

när ska dom inse att jag
inte kan allt det där dom tror
att jag bara är en ingen alls?

2 kommentarer leave one →
  1. 29 november 2010 16:33

    Det känns lite fånigt att säga så men fan va vackert.

  2. 29 november 2010 23:09

    Du har visst inte lagt upp novellen än, får titta in imorgon igen.

    (Jag satt faktiskt och väntade på ditt mejl, ville läsa det innan jag somnade. Det kommer att ta ett tag för mig att svara, det finns tusen saker som jag vill berätta och innan har jag stressat igenom mina svar, men det ska det bli ändring på.)

Kommentera

