Skip to content

det enda jag behöver det är någon som står bredvid mig i mörkret, håller mig i handen och stirrar ut över oändligheten

04 december 2010

Underbara Spoken Word-poeten Oskar Hanska improviserar utifrån 20 bilder som Navid Modiri valt, ett koncept som kallas Pecha Kucha. Fan att det inte händer på fler ställen än bara i Göteborg, så inspirerande!

Hur man genom att improvisera kan lyckas kläcka ur sig fraser som bosätter sig i ens hjärna och hjärta – och ger en en känsla av att de tänkt stanna där ett bra tag – är för mig ofattbart, men hoppfullt:

det finns ett möte överallt, vid minsta tänkbara tillfälle växer dom största möjligheterna
++++
tänk om jag bara kunde jobba på mitt inre leende istället
++++
det enda som väntar på oss, det är gravstenen. men vad den än säger kommer den aldrig kunna berätta hela sanningen, så se till att göra det – nu.

One Comment leave one →
  1. Madeleine permalink
    05 december 2010 20:43

    Alltså, det där är ju bara helt otroligt.. sånt som får mig att på riktigt tappa andan och känna ett rus i kroppen.

Kommentera

