Skip to content

13 januari 2011

okej, så det var 2010. 2011 då?

året då jag:

  • flyttar in i korridor
  • blir ännu bättre på att laga mat
  • lär mig spela munspel
  • läser mer poesi
  • skriver mer
  • dricker mindre alkohol
  • inte bangar på att smaka saker jag annars skulle bangat på (tänk surströmming)
  • … eller bangar på att göra saker jag annars skulle bangat på (dvs. ta tag i saker som man inbillar sig är jobbiga)
  • fixar med en vinylspelare och köper på mig en samling LP-skivor
  • läser retorik och blir en jävel på att hålla tal
  • jobbar hela sommaren (helst på förskola) för att slippa ta för mycket lån till…
  • … skrivarlinjen som jag förhoppningsvis kommer in på efter sommaren och i så fall får massa tid till att skrivaskrivaskriva
  • kanske blir vegan. vem vet?

den som lever får se. tack Louise för inspirationen!

3 kommentarer leave one →
  1. 13 januari 2011 16:43

    sv: Jag lyssnar mycket på old school hip hop! det tycker jag är bäst. Fast jag tycker om den mesta hip hopen. Men typ Wu-Tang Clan (som jag förövrigt såg i somras och det var aaawesooome!) Jurassic 5, N.W.A och massa. Lyssnar på svensk hip hop med, tycker det är rätt underskattat…hhhmm RyeRye är grym och Nicki Minaj är en ny favorit även om hon har sämst musiksmak ever…men hon är bästa kvinnliga rapparen enligt mig själv haha

  2. 16 januari 2011 17:51

    Det är spännande att göra sådandär listor och se hur många saker man faktiskt kan bocka av i slutet på året. Tror jag ska göra en själv.

  3. 17 januari 2011 2:13

    Att-göra-listor är ungefär bäst, och fint att jag kan inspirera lite! (:

    Och.. förlåt förlåt förlåt för att jag varken svarat på ditt senaste mejl eller skrivit vidare på texten. Jag vet inte vad det är för fel men jag.. Oh, jag vet inte…

Kommentera

