Skip to content

om jag kunde skulle jag börja om från början

21 januari 2011

vissa perioder känner man sig akterseglad
man gör tjänster för en svensk tiger, sitter och ger vacker tass
alltid lika tröttsamt när man tittar på hur makt fördelas
från norm till avvikelse, man och kvinna, klass till klass
få känner ånger för att man inte har gjort nåt åt det
eller låter strukturerna vara för att man skor sig på dom
erkänner faktum, nu berättar jag nyheten här
jag gör som många andra: yes, tvättar och stryker min själ
andra dom köper en ny när det krävs för mycket underhåll
som när olyckan är inne på sitt sjunde år
varför gör jag det här, är bördan jag bär
för det jag sått det har jag sått, så ingen annan kan skörda min säd
känns som att falla och kroppen är av porslin och gips
eller som att bli utskälld utav någon i kostym och slips
och jag bara känner att varför i hela helvete gjorde jag så
tänk, vad berodde det på?

den som säger att ingen (svensk) hiphop har budskap och bra texter har inte lyssnat ordentligt.

3 kommentarer leave one →
  1. Martin permalink
    21 januari 2011 21:34

    Vem är artisten?

  2. 21 januari 2011 21:37

    Snabbt jobbat Martin 😉

  3. Martin permalink
    22 januari 2011 7:31

    Rss-läsare ftw! 😉

Kommentera

