Skip to content

varför?

08 maj 2011

Gamla människor. Varför blev ni gamla egentligen, var det verkligen nödvändigt? Varför föddes ni bara för att bli gamla, är det att göra ett bra jobb tycker ni?

Åh gamla människor. Varför är ni så glada och tacksamma trots att ni levt i nittiofem år och nu sakta tynar bort? Hur gör ni det? Varför har ni alltid en klocka i köket som tickar så ingen kan undgå det, som för att räkna ned? Varför är ni så ensamma? Varför varför varför är ni så ensamma? Varför låter ni inte mig vara glad? Varför bevisar ni, genom er blotta existens, hur bräckligt livet egentligen är utanför mitt studentrum? Varför är jag inte bara tacksam över den ständigt återkommande insikten att jag borde springa medan mina ben bär, skrika medan rösten gör det samma och skämma ut mig totalt medan jag fortfarande befinner mig i ett socialt sammanhang överhuvudtaget?

5 kommentarer leave one →
  1. 08 maj 2011 21:41

    jag gillar detta.

  2. 09 maj 2011 18:21

    det är nog mera att allt blir så seriöst med en gång, pensionssparande och ordnad ekonomi. fast å andra sidan kanske jag kan unna mig att leka lite mera när den andra sidan väger upp

  3. 10 maj 2011 7:54

    Kasper, du lever!
    Och du skriver lika hjärtträffande som alltid!

    Jag skickade ett mejl för.. ganska många veckor sedan. Men det kanske kom bort i cyberrymden, eller så har du bara haft mycket att göra.

    Lyssna på Pink Floyd. The Wall eller Dark Side of the Moon är nog fina att börja med.
    De är bara helt.. fantastiska…

  4. 06 juni 2011 10:07

    Det är någonting med känslan man får av att läsa här.

  5. 13 juli 2011 7:56

    Men det är fint att dom visar att det går.
    Vi har ju förmodligen haft en betydligt bräckligare uppväxt och är på så vis känsligare utåt.

Kommentera

