Skip to content

(black) thought

15 maj 2011

Tänker att ett enkelt sätt att checka om man vaknat på rätt sida är att plocka ut allt ur sitt lite för trånga frysfack – matlådor, haricots verts, hallon, tzaykött, falafelbullar, iskuberna, tortillabröd – och sedan spela tetris med allt tills det finns gott om rum i facket. Sedan se om själen spinner lite inifrån bröstet.

Tänker att det finns för lite tid. TED är bäst.

Tänker att Million Stylez är sjukt duktig när han inte kör på ”wine gal”-stilen.

Tänker att det ska bli fett att bli vegantjock i Berlin (du vet den där staden där ingen rynkar på ögonbrynen åt vad man väljer att  äta) i sommar.

Tänker att jag måste komma in på Wiks folkhögskola. Skriva från 9-14.30 fyra dagar i veckan?! Jag som inte trodde på utopier.

Tänker att det är så ofta man går omkring och myser på tanken av hur man ska göra någonting, och sedan nöjer sig med det. Vadå? Texten är ju redan klar. I mitt huvud. Ju.

Tänker att det vore ballt att hamna i en hotfull situation någon gång (det händer mig aldrig). Eller okej, det vore inte så ballt. Men mest så jag ska kunna säga ”det är såna som du som startar krig”. Ack, dessa repliker man aldrig kommer få chansen att yttra.

Tänker att jag snart borde söka professionell hjälp för min tankspriddhet/slarvighet. Jag har prövat allt! (eller det har jag inte, men det känns så).

Tänker att jag borde byta bloggsida och bloggnamn. Läser Navids gamla blogg och avundas hans uttryckssätt.

Tänker att jag måste tipsa er om Jasmine Kara. Hittade henne i ett gammalt smsutkast nyss och HUVALIGEN vilken röst.

Tänker att nu räcker det med tänkande. Hur skulle världen se ut om folk bara tänkte hela tiden. Skärpning.

2 kommentarer leave one →
  1. räff permalink
    17 maj 2011 7:50

    roed(thought)

  2. 26 maj 2011 8:56

    TED är bäst.

Kommentera

